Ultima actualizare: Sep 22, 2025

1. INTRODUCERE ȘI LEGISLAȚIE APLICABILĂ

1.1. Scopul politicii 

Prezenta politică reglementează condițiile de garanție și service pentru produsele comercializate de PREMO MAG SRL prin website-ul www.premomag.ro. Documentul are rolul de a informa corect consumatorii și partenerii despre drepturile și obligațiile lor legale în ceea ce privește garanția produselor. 

1.2. Legislație aplicabilă 

Politica este elaborată în conformitate cu legislația română și europeană în vigoare, inclusiv:

  • OUG nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri; 

  • OG nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor; 

  • Legea nr. 296/2004 – Codul consumului; 

  • Codul civil și alte reglementări incidente. 

1.3. Domeniul de aplicare 
  • Politica de garanție se aplică tuturor produselor comercializate de PremoMag, cu excepția cazurilor expres menționate ca excluderi. 

  • Drepturile conferite de prezenta politică se adaugă celor prevăzute de legislația aplicabilă, fără a le restrânge.

2. DURATA GARANȚIEI ȘI TIPURILE DE PRODUSE 

2.1. Garanția legală de conformitate 
  • Toate produsele comercializate de PremoMag beneficiază de garanția legală de conformitate prevăzută de OUG nr. 140/2021 și de Codul Consumului. 

  • Durata garanției legale este de: 

    • 24 de luni pentru consumatori (persoane fizice); 

    • 12 luni pentru persoane juridice (B2B), cu excepția cazului în care producătorul acordă o perioadă mai mare. 

2.2. Consumabile și excepții 

Pentru anumite categorii de produse, durata garanției este limitată, conform naturii acestora:

  • Baterii, acumulatori, cabluri și accesorii consumabile – garanție de 6–12 luni, în funcție de producător; 

  • Produse de igienă sau protecție (dacă sunt comercializate) – se pot excepta de la garanție, conform legislației (din motive de sănătate și igienă, dacă au fost desigilate). 

2.3. Garanția comercială (dacă este oferită) 
  • Anumite produse pot beneficia, suplimentar, de o garanție comercială acordată de producător sau distribuitor (ex. extindere peste perioada legală). 

  • Condițiile garanției comerciale sunt specificate în certificatul de garanție emis de producător/distribuitor și se adaugă garanției legale de conformitate. 

2.4. Dovada achiziției 
  • Factura fiscală emisă de PremoMag ține loc de certificat de garanție

  • În cazul în care un produs este însoțit de certificat de garanție emis de producător, acesta trebuie păstrat și prezentat împreună cu produsul la solicitarea garanției.

3. DREPTURILE CONSUMATORULUI CONFORM LEGII 

3.1. Remedii legale disponibile 

În cazul în care produsul achiziționat de la PremoMag nu este conform, consumatorul are dreptul să solicite, fără costuri suplimentare, una dintre următoarele remedii: 

  1. Repararea produsului – PremoMag va remedia defectul într-un termen rezonabil, fără inconveniente majore pentru consumator; 

  2. Înlocuirea produsului – dacă repararea nu este posibilă sau nu se poate face într-un timp rezonabil, produsul va fi înlocuit cu unul identic sau echivalent; 

  3. Reducerea proporțională a prețului – dacă repararea sau înlocuirea nu sunt posibile, consumatorul poate opta pentru reducerea corespunzătoare a prețului; 

  4. Rezoluțiunea contractului și rambursarea banilor – dacă neconformitatea este gravă sau dacă PremoMag nu a remediat situația prin reparare sau înlocuire, consumatorul are dreptul la returnarea contravalorii plătite. 

3.2. Prioritatea remediilor 
  • Consumatorul poate alege între reparare și înlocuire, cu condiția ca soluția aleasă să fie rezonabilă și proporțională, conform art. 11 din OUG 140/2021

  • PremoMag poate refuza soluția aleasă dacă aceasta este imposibilă sau ar genera costuri disproporționate, caz în care consumatorul poate opta pentru o altă soluție legală (reducere preț sau rezoluțiune contract). 

3.3. Termen de conformitate 
  • Produsele sunt considerate conforme dacă corespund descrierii, specificațiilor tehnice și scopului pentru care au fost vândute. 

  • Garanția legală se aplică doar defectelor de conformitate existente la momentul livrării sau care apar în perioada de garanție. 

3.4. Costuri suportate de PremoMag 

Toate costurile asociate remedierii (transport, manoperă, piese de schimb) sunt suportate de PremoMag, dacă neconformitatea produsului este confirmată.

4. PROCEDURA DE SOLICITARE A GARANȚIEI 

4.1. Notificarea defectului 

Clientul care constată o neconformitate sau un defect trebuie să trimită o solicitare de garanție prin: 

4.2. Informații obligatorii în solicitare 
  • numele și prenumele Clientului; 

  • numărul comenzii/facturii; 

  • denumirea produsului reclamat; 

  • descrierea detaliată a defectului/neconformității; 

  • fotografii sau materiale video care să evidențieze problema (dacă este posibil).

4.3. Expedierea produsului către PremoMag 
  • După înregistrarea cererii, PremoMag confirmă primirea și transmite instrucțiunile de expediere. 

  • Produsul trebuie returnat împreună cu factura fiscală (sau o copie) și, dacă există, certificatul de garanție emis de producător. 

  • Transportul produsului către PremoMag este organizat prin curier, conform instrucțiunilor primite.

4.4. Verificarea produsului 
  • Produsele returnate în garanție sunt verificate de echipa PremoMag și, după caz, de service-ul autorizat al producătorului/distribuitorului. 

  • Dacă se confirmă neconformitatea, se aplică una dintre soluțiile legale (reparare, înlocuire, reducere preț, rambursare). 

4.5. Termenul de soluționare 
  • PremoMag are obligația de a soluționa cererea de garanție în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data recepției produsului reclamat, conform legislației în vigoare. 

  • Clientul va fi informat în scris (email) despre soluția aplicată.

5. EXCLUDERI DE LA GARANȚIE

Garanția nu se aplică în următoarele cazuri: 

5.1. Utilizare necorespunzătoare 
  • Defecte cauzate de folosirea produsului în alte scopuri decât cele pentru care a fost conceput; 

  • Manipulare neconformă cu instrucțiunile din manualul de utilizare. 

5.2. Intervenții neautorizate 
  • Repararea, modificarea sau întreținerea produsului de către persoane sau service-uri neautorizate; 

  • Utilizarea de piese sau accesorii neoriginale care afectează funcționarea produsului. 

5.3. Deteriorări mecanice sau accidentale 
  • Defecte provocate de șocuri mecanice, lovituri, căderi, zgârieturi, fisuri; 

  • Deteriorări cauzate de expunerea la temperaturi extreme, foc, inundații sau alte calamități naturale. 

5.4. Contact cu lichide sau medii improprii 

Defecte apărute în urma contactului cu lichide, praf în exces, substanțe chimice sau medii cu umiditate ridicată, dacă produsul nu este conceput pentru astfel de condiții. 

5.5. Uzură normală 

Componente sau accesorii care se uzează în mod natural în timp (ex.: acumulatori, cabluri, huse, curele, garnituri). 

5.6. Produse cu serie sau etichete deteriorate 

Produse cu seria de identificare sau etichetele de garanție deteriorate, șterse sau lipsă. 

5.7. Lipsa documentelor necesare 

Produse returnate în garanție fără factura fiscală și, după caz, certificatul de garanție.

6. CONDIȚII DE AMBALARE ȘI TRANSPORT

6.1. Ambalarea produselor 
  • Produsele trimise în garanție trebuie ambalate corespunzător, în cutia originală sau într-un ambalaj care să le asigure protecția pe durata transportului. 

  • Toate accesoriile, manualele și documentele aferente produsului trebuie incluse în colet. 

  • PremoMag nu răspunde pentru defectele suplimentare apărute în timpul transportului din cauza ambalării necorespunzătoare de către Client. 

6.2. Costurile de transport 
  • În cazul în care produsul este confirmat ca fiind defect sau neconform, costurile de transport tur–retur sunt suportate de PremoMag

  • Dacă se constată că produsul este funcțional și defectul reclamat nu se confirmă, costurile de transport pot fi imputate Clientului. 

6.3. Curieri agreați 
  • Produsele trebuie trimise exclusiv prin firme de curierat rapid (Fan Courier, Sameday sau alți curieri agreați de PremoMag). 

  • Nu se acceptă colete trimise prin Poșta Română, fără AWB de urmărire sau cu plata ramburs. 

6.4. Confirmarea recepției 

După primirea produsului în garanție, PremoMag confirmă Clientului recepția și înregistrarea cererii de service, prin email.

7. CONTACT ȘI ANPC 

7.1. Date de contact PremoMag 

Pentru orice solicitare legată de garanție sau service, ne puteți contacta la: 

PREMO MAG SRL 

  • CUI: 36930853 

  • Nr. Reg. Com.: J08/70/2017 

  • Sediu social: Str. Fanionului nr. 35, bl. 3, sc. A, ap. 3, Brașov, România 

  • Tel.: 0741 213 300 / 0724 351 071

  • Email: contact@premomag.ro   

7.2. Formular de garanție 
  • Pentru a înregistra o cerere de garanție, clienții pot folosi Formularul de Garanție/Service, disponibil pe website la secțiunea „Garanție și Service” sau descărcabil aici.

  • Formularul trebuie completat și transmis împreună cu produsul reclamat. 

7.3. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) 

Dacă un client consideră că drepturile sale nu au fost respectate, acesta se poate adresa ANPC

  • Website: www.anpc.ro  

  • Tel.: 021.9551 (număr scurt de contact consumatori) 

  • Adresă: București, Bd. Aviatorilor nr. 72, Sector 1 

7.4. Soluționare alternativă și ODR 

Consumatorii pot apela și la: 

7.5. Actualizarea politicii 

PremoMag își rezervă dreptul de a modifica prezenta politică pentru a reflecta schimbările legislative sau comerciale. Versiunea actualizată va fi publicată pe website.

 

Descarcă aici formularul de garanție -> Formular Garanție