Ultima actualizare: Sep 22, 2025

1. INTRODUCERE ȘI APLICABILITATE

1.1. Scopul politicii 

Prezenta Politică de Retur reglementează condițiile în care PREMO MAG SRL acceptă returnarea produselor achiziționate prin intermediul website-ului www.premomag.ro

Politica face parte integrantă din Termenii și Condițiile generale ale PremoMag și se aplică tuturor contractelor la distanță încheiate între PremoMag și consumatori, în conformitate cu Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor. 

1.2. Consumatori vs persoane juridice 
  • Dreptul de retragere prevăzut de OUG 34/2014 se aplică exclusiv consumatorilor (persoane fizice care acționează în scopuri personale, non-comerciale). 

  • Persoanele juridice (B2B) nu beneficiază de acest drept legal. Retururile de la persoane juridice pot fi acceptate doar prin acord expres cu PremoMag și pot presupune condiții suplimentare. 

1.3. Timpul de retragere 
  • Consumatorii au dreptul să se retragă din contract, respectiv să returneze produsul achiziționat, fără a fi nevoiți să justifice decizia, în termen de 14 zile calendaristice de la data recepției coletului. 

  • Exercitarea dreptului de retragere și procedura de retur sunt detaliate în secțiunile următoare. 

1.4. Limitări legale 
  • Dreptul de retur nu afectează garanția legală de conformitate sau alte drepturi conferite de legislația în vigoare. 

  • PremoMag își rezervă dreptul de a actualiza prezenta Politică pentru a reflecta modificările legislative sau de practică comercială.

2. DREPTUL DE RETRAGERE PENTRU CONSUMATORI

2.1. Perioada de retragere 
  • Consumatorii au dreptul de a se retrage din contract, respectiv de a returna produsul achiziționat online, în termen de 14 zile calendaristice de la data la care au intrat în posesia fizică a produselor. 

  • În cazul comenzilor multiple, termenul de 14 zile curge de la data recepției ultimului produs din comandă. 

2.2. Notificarea intenției de retur 

Pentru a exercita dreptul de retragere, Consumatorul trebuie să transmită o notificare scrisă către PremoMag, prin una dintre opțiunile: 

  • completarea formularului de retur disponibil pe website, în secțiunea Contact

  • trimiterea unui email la contact@premomag.ro, cu mențiunea „Retur – drept de retragere”, care să conțină: 

    • numele și prenumele; 

    • numărul comenzii / facturii; 

    • produsul returnat; 

    • adresa de livrare; 

    • datele de contact (telefon, email); 

    • contul IBAN pentru restituirea contravalorii (dacă plata nu a fost online cu cardul). 

2.3. Fără obligativitatea unui motiv 
  • Consumatorul nu este obligat să justifice decizia de retragere. 

  • Motivul returului poate fi completat opțional, pentru a ne ajuta să îmbunătățim serviciile. 

2.4. Obligațiile consumatorului 
  • Produsele trebuie returnate în termen de maximum 14 zile calendaristice de la data notificării retragerii

  • Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, alta decât cea necesară pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționării lor (conform art. 14 alin. 3 din OUG 34/2014). 

2.5. Obligațiile PremoMag 
  • PremoMag va rambursa toate sumele achitate de Consumator, inclusiv costurile de livrare inițială standard, în termen de maximum 14 zile calendaristice de la data recepției produsului returnat. 

  • Rambursarea se face folosind aceeași metodă de plată utilizată de Consumator (card/transfer bancar), cu excepția cazului în care acesta solicită altfel, fără costuri suplimentare. 

  • Costurile suplimentare generate de servicii de livrare speciale (ex. livrare sâmbăta, livrare expres) nu se rambursează.

3. EXCEPȚII DE LA DREPTUL DE RETUR 

Conform art. 16 din OUG nr. 34/2014, următoarele categorii de produse sunt exceptate de la dreptul legal de retragere și nu pot fi returnate

  1. Produse sigilate din motive de igienă sau protecția sănătății - Produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate după desigilare (ex.: accesorii care intră în contact direct cu corpul). 

  2. Produse personalizate sau realizate la comandă - Produse executate după specificațiile Clientului sau personalizate clar (ex.: gravuri, printuri personalizate). 

  3. Produse consumabile - Baterii, acumulatori, spray-uri de curățare, soluții chimice sau alte consumabile desigilate. 

  4. Software și produse digitale - Programe informatice, licențe sau alte produse digitale furnizate pe suport fizic sigilat, odată desigilat. 

  5. Produse deteriorate sau cu urme evidente de utilizare - Produse care prezintă defecte cauzate de manipularea necorespunzătoare de către Client și care nu mai pot fi aduse la starea de „produs nou”. 

  6. Alte cazuri prevăzute de lege - Orice alte excepții menționate de legislația în vigoare aplicabilă comerțului online.

4. PROCEDURA DE RETUR

  1. Notificarea intenției de retur - Clientul trebuie să transmită o notificare de retur în termen de 14 zile calendaristice de la recepția produsului, prin: 

    1. completarea formularului de retur disponibil pe website, în secțiunea Contact; sau 

    2. trimiterea unui email la contact@premomag.ro cu subiectul „Retur comandă [număr comandă]

  2. Confirmarea returului de către PremoMag - După primirea notificării, PremoMag confirmă înregistrarea cererii de retur și transmite Clientului instrucțiunile de expediere. În cazul în care produsul nu este eligibil pentru retur (excepții legale), Clientul va fi informat în scris. 

  3. Pregătirea coletului pentru retur - Produsul trebuie returnat în ambalajul original, împreună cu toate accesoriile, manualele, certificatele de garanție și documentele aferente. Produsul trebuie ambalat corespunzător pentru transport, pentru a preveni deteriorarea. PremoMag nu acceptă colete cu ramburs sau trimise prin alte metode decât cele comunicate. 

  4. Expedierea produsului - Clientul va trimite produsul la adresa de retur indicată de PremoMag, folosind un curier rapid (FAN Courier, Sameday sau altă firmă agreată). Data limită pentru expedierea produsului este de 14 zile calendaristice de la notificarea retragerii. 

  5. Recepția și verificarea produsului - La primirea coletului, echipa PremoMag verifică integritatea produsului și conformitatea cu condițiile de retur. Dacă produsul prezintă urme de utilizare excesivă sau deteriorări, PremoMag își rezervă dreptul de a reține o parte din valoarea rambursată, proporțional cu diminuarea valorii produsului. 

  6. Rambursarea sumelor - Rambursarea sumelor achitate (inclusiv costul de transport inițial standard, dacă este cazul) se face în termen de maximum 14 zile calendaristice de la primirea produsului returnat. Restituirea se realizează în aceeași modalitate de plată utilizată la plasarea comenzii (card/transfer bancar).

5. COSTURI DE RETUR ȘI RAMBURSARE

5.1. Costul transportului de retur 
  • În cazul exercitării dreptului legal de retragere, costul direct al returnării produselor este suportat de Client

  • PremoMag nu acceptă colete cu plata ramburs sau trimise prin poștă/servicii neagreate. 

5.2. Rambursarea sumelor achitate 
  • PremoMag va rambursa toate sumele achitate de Client, inclusiv costul de livrare standard plătit inițial (dacă a existat), în termen de maximum 14 zile calendaristice de la recepția produsului returnat. 

  • Costurile suplimentare generate de alegerea de către Client a unei metode de livrare diferite de livrarea standard (ex. livrare expres, sâmbătă, deschidere colet) nu se rambursează

5.3. Modalitatea de rambursare 
  • Rambursarea se face prin aceeași metodă de plată utilizată la comanda inițială (card bancar/transfer bancar), cu excepția cazului în care Clientul solicită altfel, fără costuri suplimentare. 

  • În cazul plăților efectuate ramburs (numerar la curier), rambursarea se face prin transfer bancar în contul IBAN indicat de Client. 

5.4. Reducerea valorii rambursate 
  • Dacă produsul returnat prezintă urme de utilizare peste limita unei simple testări (zgârieturi, piese lipsă, ambalaj deteriorat), PremoMag poate reține un procent din valoarea rambursată, proporțional cu diminuarea valorii produsului. 

  • Clientul va fi informat în scris despre reducerea aplicată și justificarea acesteia.

6. RETURURI PENTRU PERSOANE JURIDICE (B2B) 

6.1. Lipsa dreptului legal de retragere 

Conform legislației în vigoare (OUG nr. 34/2014), dreptul de retragere în termen de 14 zile se aplică exclusiv consumatorilor – adică persoanelor fizice care acționează în scopuri personale, non-comerciale. 

6.2. Politica PremoMag pentru persoane juridice 
  • Persoanele juridice (firme, organizații, instituții) nu beneficiază de dreptul legal de retur. 

  • Retururile de produse achiziționate de persoane juridice pot fi acceptate doar prin acord expres cu PremoMag și pot fi condiționate de: 

    • motivul returului; 

    • starea produsului și ambalajului; 

    • plata costurilor de transport tur-retur; 

    • eventuale taxe administrative. 

6.3. Produse defecte sau neconforme 

Indiferent de natura Clientului (PF sau PJ), PremoMag își respectă obligațiile legale privind garanția produselor. Astfel, produsele defecte sau neconforme pot fi returnate pentru reparare, înlocuire sau rambursare integrală, conform legislației privind vânzarea produselor și garanțiile asociate.

7. PRODUSE DEFECTE SAU NECONFORME

7.1. Definiție 

Un produs este considerat defect sau neconform dacă: 

  • prezintă defecte de fabricație sau vicii ascunse; 

  • a fost livrat deteriorat în urma transportului; 

  • nu corespunde specificațiilor din comanda confirmată (model greșit, accesorii lipsă, cantitate diferită). 

7.2. Obligațiile PremoMag 

În aceste situații, PremoMag are obligația de a: 

  • înlocui produsul cu unul conform, fără costuri suplimentare pentru Client; sau 

  • rambursa integral contravaloarea produsului, inclusiv costul de transport inițial și costul returului, în termen de maximum 14 zile calendaristice de la recepția produsului returnat. 

7.3. Procedura de sesizare 

Clientul trebuie să notifice PremoMag despre defect sau neconformitate în termen de 48 de ore de la primirea coletului, prin email la contact@premomag.ro, menționând: 

  • numele și prenumele; 

  • numărul comenzii/facturii; 

  • descrierea defectului/neconformității; 

  • fotografii relevante ale produsului și ambalajului. 

7.4. Costurile de transport 
  • În caz de produs defect sau livrat greșit, toate costurile de transport tur-retur sunt suportate de PremoMag

  • Clientul nu va suporta nicio taxă suplimentară. 

7.5. Limitări 
  • Produsele defecte ca urmare a utilizării necorespunzătoare, a manipulării incorecte sau a intervențiilor neautorizate nu fac obiectul prezentei politici de retur. 

  • În aceste cazuri, produsul poate fi reparat sau înlocuit contra cost, conform politicilor de service.

8. ADRESA DE RETUR ȘI DATE DE CONTACT 

8.1. Adresa pentru retururi 

Toate retururile trebuie trimise la următoarea adresă: 

PREMO MAG SRL 

Str. Harmanului nr. 25, bl. 32, sc. A, ap. 19 

Brașov, România 

Tel.: 0724 351 071

Email: contact@premomag.ro  

8.2. Condiții pentru expedierea coletelor 
  • Retururile se trimit prin curier rapid (FAN Courier, Sameday sau altă firmă de curierat agreată). 

  • PremoMag nu acceptă colete returnate prin Poșta Română, fără AWB de urmărire sau cu plata ramburs. 

8.3. Comunicarea cu PremoMag 

Pentru orice întrebări sau nelămuriri legate de procedura de retur, Clientul ne poate contacta prin: 

  • formularul de contact de pe website; 

  • email: contact@premomag.ro

  • telefon: 0724 351 071 (program L–V, 09:00–17:00).

9. ACTUALIZARE ȘI RELAȚIA CU TERMENII ȘI CONDIȚIILE 

9.1. Relația cu Termenii și Condițiile 

Prezenta Politică de Retur face parte integrantă din Termenii și Condițiile generale ale website-ului www.premomag.ro. În cazul unor neconcordanțe, prevederile Termenilor și Condițiilor prevalează. 

9.2. Actualizarea politicii 

PremoMag își rezervă dreptul de a modifica sau actualiza periodic prezenta Politică de Retur pentru a reflecta: 

  • modificările legislative aplicabile; 

  • schimbările interne de procedură; 

  • extinderea gamei de produse sau a serviciilor oferite. 

Versiunea actualizată va fi publicată pe website și va fi aplicabilă din momentul afișării.